7 dolog, amit elalvás előtt csinálj, mobilozás helyett!

7 dolog, amit elalvás előtt csinálj, mobilozás helyett!

Írta: aktivátor
2016. február 22.

dailymail_co_uk.jpg

Neked is megvan az a rossz szokásod, hogy még az ágyba is magaddal viszed a telefonodat? Így van ez a kütyük korában: képtelenek vagyunk elszakadni a készülékünktől és persze a külvilágtól. Este, lefekvés előtt pedig a legfontosabb lenne, hogy az agyunk képes legyen a lassításra és „leállásra”, vagyis arra, hogy gond nélkül takarékra tudja tenni magát. A képernyő matatásával azonban épp az ellenkezőjét érjük el annak, amire a szervezetünknek szüksége lenne egy hosszú és fárasztó nap után. Egészen biztos, hogy a szűnni nem akaró külső ingerekre, - amelyek az ágyban mobilozás velejárói –egyáltalán nincs szüksége a pihenni vágyó szellemednek! Mondhatnád, hogy „én így lazulok el”, ám ez csak üres illúzió arra, hogy elhitesd magaddal, minden a legnagyobb rendben van. Ha mégis meggondolnád magad, íme néhány tipp, hogy mit csinálj a telefon nyomkodása helyett, közvetlenül lefekvés előtt, amitől igazán pihentető lehet az alvás!

1. Tápláld a képzelőerőd!

Olvass egy jó könyvet, mielőtt álomba szenderülsz! A sorokat falva teret engedsz a fantáziádnak, és felkészíted az agyadat, hogy valami szépet meséljen neked aznap éjjel. Az olvasás hamar kizökkent az egész napos állapotodból, más világba repít, megszűnik körülötted a saját jelened. Hagyd magad ráhangolódni és meglátod, úgy alszol utána, mint a bunda!

2. Wellness a léleknek (és a testnek is)!

Varázsolj igazi wellnesst a fürdőszobádból! Egyszer-egyszer belefér, hogy ne csak rutinszerűen álljunk be a zuhanykabinba egy gyors fürdésre, hanem akár egy forró fürdőbe merülve lazítsunk, amíg jól esik. Csepegtess illóolajat a vízbe, gyújts gyertyát, kapcsolj zenét, tegyél fel egy arcpakolást: bármit is találj ki, a lényeg, hogy ellazulj, és jól érezd magad!

cup-mug-water-tea_empowher_com.jpg

3. Szerelmeskedj!

Hát kell ezt magyarázni? Na jó, csak egy kicsit! A szex hatására, oxitocin – ismertebb nevén boldogság hormon – termelődik bennünk, és csökkenti a szervezetünk kortizol szintjét, ami pedig a feszültségért és a stresszért felelős. Ugye mondtam, hogy megéri? :-)

4. Igyál egy jó teát!

Válassz egy ellazulást segítő gyógynövényteát, forrázd le, szívd magadba a gőzét és kortyolgasd el szép lassan a kanapédon ülve! A tea kitisztítja a fejed, és számtalan pozitív élettani hatást tudhat magáénak. A kamilla -, citromfű -, vagy jázmintea nagyszerű választás lehet, ha pihentető alvásra vágysz. Vigyázz, ne ess azonban túlzásba: a gyógynövények nagy mennyiségben ártalmasak lehetnek az egészségedre!

5. Csinálj néhány jógapózt!

A jóga nem csak a nap indítására kiváló mozgásforma, hanem annak lezárására is. Szintén nagyon jó benne, hogy ha könnyebb pózokat választasz, kemény matrac esetén akár az ágyadon is elvégezheted őket, egy hosszabb mozdulatsor után pedig, megérdemelten akár bele is alhatsz az utolsó relaxáló pozícióba. Ugye milyen jó, hogy ezután nem kell felkelned, mint a jógateremben?

anongalactic_com.jpg

 6. Zene a füleidnek!

Hallgass lágy, nyugtató zenét elalvás előtt! Szerencsére ma már szinte minden „zenedobozt” be lehet időzíteni, hogy néhány szám után magától kikapcsoljon! Így nem kell aggódnod, hogy egész éjjel zizeg valami a fejednél, vagy, hogy túl sok áramot fogyasztasz, amíg az igazak álmát alszod.

7. Mondj néhány kedves gondolatot!

Beszélgess a pároddal, mondj neki valamiért köszönetet, illesd néhány kedves szóval! Összegezzétek, hogy melyek azok a jó dolgok, amik aznap, vagy azon a héten történtek veletek, mondjátok el egymásnak, miért vagytok hálásak, vagy mit szerettek nagyon a másikban! A lényeg, hogy boldogan köszönjetek el egymástól aznap este, így sokkal szebb lesz az alvás és a közös ébredés is!

Ha tetszettek a tippek, olvasd el ezeket is, hogy könnyebben menjen a stresszoldás munka után!

 

(Fotók: dailymail.co.uk, empowher.com, anongalactic.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://aktivator.blog.hu/api/trackback/id/tr268412326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.